Validarea succesului prin inovatie, incredere si calitate

redpoint_logonou.jpgThe Red Point explica modul in care a reusit sa se transforme dintr-o companie locala de software intr-un partener de incredere si jucator national, cu planuri ambitioase pentru piata externa.

INCUBATORUL DE IDEI

Infiintarea unui departament intern de cercetare-dezvoltare este o decizie strategica adoptata de multe organizatii. Majoritatea companiilor au deja unul, mai ales pe o piata atat de dinamica ca cea de IT&C, unde inovatia tehnologica este caracterizata de un ritm extrem de alert. In multe companii, datorita culturii organizationale rigide, creativitatea este apanajul liderului. Managerii nu constientizeaza care este adevaratul potential creativ care rezida in restul organizatiei. Analogia cu un aisberg descrie destul de bine aceasta situatie. In consecinta, intrucat o resursa impresionanta – angajatii – nu este considerata ca atare, nu se fac eforturi in sensul stimularii si explorarii acestui potential creativ la nivelul intregii companii.

Pe de alta parte, exista companii care sunt mult mai deschise creativitatii si incercarii de noi instrumente si moduri de a face business. “The Red Point incurajeaza ideile noi, care vin din partea oricarui angajat al organizatiei, in masura in care aceastea se dovedesc a avea potential”, declara Alexandru Uglea, directorul general al companiei. Cel mai important principiu al inovatiei nu este doar dezvoltarea creativitatii individuale, ci flexibilitate in acordarea de spatiu angajatilor pentru explorarea propriilor idei si crearea unui mediu capabil sa sustina si sa intretina permanent inovatia. Efortul creativ necesita libertate de gandire!

The Red Point incurajeaza creativitatea la toate nivelele organizationale, instituind premisele pentru valorificarea acesteia in toate procesele si activitatile interne. Aceasta politica functioneaza pentru ca valideaza o asumptie de bun simt: in spatele povestilor de succes ale companiilor care reusesc sa se impuna pe piata, in diverse industrii, stau ideile creative ale oamenilor. Inclinatia spre inovatie din The Red Point a generat o procedura interna de cercetare-dezvoltare extrem de flexibila ce sustine fluxul ideii pe intreg parcursul sau, de la evaluarea acesteia pana la stadiul in care se poate crea o afacere pornind de la ideea respectiva.

NU GRADINARII FAC PLANTELE SA CREASCA!

Gradinarul poate doar sa creeze conditiile cresterii. Similar, ceea ce poate sa faca un manager este sa asigure mediul propice pentru dezvoltarea ”naturala” a motivatiei angajatilor sai.

The Red Point isi manifesta preocuparea pentru castigarea increderii si mentinerea pasiunii inca din primul moment si o sustine in mod constant, pe tot parcursul evolutiei angajatului in organizatie.

Alegerea angajatorului se face de catre multi tineri prin prisma ofertei de dezvoltare a carierei. Factorul siguranta este foarte important pentru ei in alegerea viitorului. De aceea, The Red Point gandeste educatia continua ca un concept integrator, ca un aspect esential de sustinere a valorii interne. Procesul educational The Red Point inglobeaza toate dimensiunile acestui act, atat sub aspect temporal (educatie pe toata durata carierei) cat si sub aspect spatial, articuland toate influentele si actiunile exercitate asupra angajatilor intr-o structura formala (certificari, cursuri, workshop-uri) sau informala (teambuildinguri, petreceri, cluburi sportive).

Evaluarea corecta a performantei angajatilor si valorizarea inaltei performante este un factor de progres cu efecte motivationale, insa eficienta acesteia presupune existenta unui sistem credibil de masurare a rezultatelor.

Compania a elaborat un sistem propriu prin adaptarea mai multor tehnici standard de evaluare a resurselor umane la specificul si pulsul organizatiei. Sistemul practicat permite astfel aprecierea corecta a rezultatelor evaluarii performantei individuale si de grup, facilitand alegerea celei mai potrivite forme de motivare.

CALITATEA CA VALOARE ADAUGATA

In evolutia fireasca a unei organizatii vine un moment in care nevoia de a standardiza procesele companiei devine tot mai acuta, iar lipsa acesteia se transforma intr-un dezavantaj major pe piata.

Standardizarea proceselor de lucru interne are insa multiple fatete, de la proceduri respectate doar „pe hartie”, din dorinta de a adauga un plus de imagine si pana la urmarirea riguroasa a acestora, de tip „mai catolic decat papa”, ce duce de multe ori la erori hilare datorate eliminarii complete a factorului uman creativ.

The Red Point a gasit in mod fericit echilibrul prin infiintarea departamentul intern de management al calitatii, cu resurse proprii certificate, ce imbina in avantajul organizatiei cunostintele solide teoretice cu experienta acumulata in proiecte de anvergura.

In mod concret, sistemul de management al calitatii din The Red Point se reflecta asupra tuturor proceselor companiei, nu ca un model static ci ca un sistem dinamic de activitati interne ce are ca unic scop sprijinirea managementului si a angajatilor in atingerea obiectivelor. Sistemul de management al calitatii recunoaste si aplica, totodata, principiile de management: orientarea catre client, orientare catre procese, optimizarea continua a activitatilor interne si a relatiilor cu furnizorii si clientii.

Diferentierea prin servicii – ca directie strategica – inseamna o gandire concertata, inseamna procese si sisteme care sa sustina si sa intareasca o cultura axata pe servicii, inseamna investitii si rabdare, inseamna oameni pregatiti sa gandeasca si sa actioneze cu acest rezultat in minte.