giboi_alexandru.jpgStudenţii danubieni trec printr-o nouă experienţă care deparolează abilităţi neştiute de comunicare de pe cardul de memorie dedicat unui jurnalism de calitate. Faţă în faţă cu reprezentanţii Agenţiei Naţionale de Presă Agerpres şi ai Federaţiei Române a Jurnaliştilor Mediasind, într-o atmosferă destinsă, de la egal la egal, studenţii danubieni au dezbătut, pe 17 ianuarie, pentru câteva ore, aspecte interesante referitoare la diferite subiecte de actualitate care merită comunicate publicului larg. Astfel, fiecare student a fost liber să îşi aleagă rolul în subiectele de reportaj propuse în cadrul workshop-ului.

Alexandru Giboi, Director general al Agenţiei Naţionale de Presă Agerpres, aflat la prima experienţă cu studenţii, s-a declarat fericit că a găsit „un mediu propice unde se pot dezvolta idei noi. Reuşita proiectului realizat în parteneriat cu Universitatea Danubius va fi posibilă printr-o constanţă a acestor activităţi”.

Cristi Godinac, Preşedintele Federaţiei Române a Jurnaliştilor Mediasind, Ombudsman al ANP Agerpres, absolvent al programului de masterat Drept comunitar din cadrul Universităţii „Danubius”, cunoscător al profilului studentului danubian şi din alte proiecte anterioare în cadrul cărora a fost invitat special – profesionist în domeniul jurnalismului, a declarat că ideile propuse de către studenţi sunt interesante şi realizabile, încadrate proiectului comun care vizează promovarea unui jurnalism de calitate.

Conf. univ. dr. Mirela Arsith, Decan al Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Internaţionale, a declarat: „Acest workshop reprezintă o oportunitate, nu doar pentru studenţii Facultăţii de Comunicare şi Relaţii internaţionale ci şi pentru studenţii tuturor facultăţilor Universităţii Danubius, de a dobândi competenţe privind abordarea jurnalistică a realităţii sociale, culturale, economice şi juridice. Această abordare jurnalistică se realizează din două perspective: a profesionistului mass – media şi a receptorului mass – media. Astfel, studenţii noştri vor învăţa să decodeze pertinent atât mesajele explicite cât şi cele implicite ale produselor media. Totodată, ei vor fi creatori ai acestor mesaje”.

Studenţii au primit de la invitaţi materiale valoroase de documentare: cărţi în domeniul jurisprudenţei în jurnalism, ultimul Raport privind libertatea de exprimare precum şi Ghidul juridic pentru jurnalişti.