Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR) critică intenţia Guvernului de a introduce posibilitatea prelungirii calităţii de titular până la 70 de ani pentru cadrele didactice din învăţământul superior la dorinţa exclusivă a acestora, conform proiectului de lege aprobat de Guvern şi solicită Parlamentului eliminarea acestei prevederi.

ANOSR consideră că propunerea Guvernului de creştere a limitei de pensionare reprezintă „o frână suplimentară în modernizarea universităţilor”.

„Poziţia federaţiei este clară şi fermă pe acest subiect: în modul în care este organizat actualmente sistemul de învăţământ superior, toate cadrele didactice din învăţământul superior ar trebui să se pensioneze la vârsta de 65 de ani, astfel cum era prevăzut iniţial în Legea Educaţiei naţionale. (…) Cel rămas ignorat este studentul, în lipsa unor acţiuni privind formarea continuă de calitate a cadrelor didactice, astfel încât să se asigure îmbunătăţirea metodelor de predare, integrarea noilor tehnologii şi, ca un corolar, respectarea învăţământului centrat pe student”, susţine federaţia studenţească.

Potrivit acesteia, limita de vârstă de 65 de ani încurajează, în primul rând, accesul tinerilor la cariera didactică universitară. „Modernizarea universităţilor se face, fără îndoială, şi prin deschiderea carierei în învăţământul superior pentru tinerii cu rezultate, prin concursuri competitive care să atragă cei mai buni potenţiali candidaţi, atât pentru a preda, cât şi pentru a face cercetare în învăţământului superior. Statisticile furnizate de Ministerul Educaţiei, care arată că numărul de asistenţi universitari titulari a scăzut în perioada 2015 – 2019 cu 27%, evidenţiază şi mai puternic de ce accentul ar trebui pus pe creşterea intrării în sistem. O asemenea modificare ar bulversa şi mai mult parcursul profesional al tinerilor, rămaşi într-o incertitudine privind momentul în care ar putea fi primiţi în profesie”, explică ANOSR.

În opinia federaţiei studenţeşti, Parlamentul trebuie să îndrepte această „vădită eroare” propusă de Guvern şi să îşi orienteze atenţia către alte iniţiative caresă aducă „o îmbunătăţire” pentru educaţia terţiară din România. AGERPRES