Un proiect cu fonduri europene nerambursabile de peste două milioane de lei, accesat de Şcoala Postliceală Sanitară „Vasile Alecsandri” Focşani, asigură o pregătire practică la nivel înalt viitorilor asistenţi medicali, care reuşesc să treacă astfel peste restricţiile create de pandemie privind mai ales practica de specialitate în unităţile spitaliceşti.

„Unitatea noastră şcolară a accesat un proiect pe fonduri europene, ‘PASSA’, adică practică şi activităţi suport la standarde actuale, prin care ne-am propus să îmbunătăţim atât baza materială a unităţii şcolare, cât şi activitatea didactică. În acest sens, în cadrul proiectului am reuşit să realizăm o sală de demonstraţie, în care pilonul principal îl constituie un manechin digital de ultimă generaţie, cu ajutorul căruia elevii noştri pot face cunoştinţă, pe viu, cu situaţiile reale pe care le-ar putea întâlni în unităţile medicale în care îşi vor desfăşura activitatea practică. Tot în cadrul acestui proiect dorim să achiziţionăm şi un laborator utilat cu o linie tehnologică de farmacie în care viitorii noştri absolvenţi să poată deprinde o serie de aptitudini privind obţinerea produselor produselor farmaceutice primare, creme, siropuri, lucru care, din păcate, nu se mai realizează în farmacii, şi să stăpânească cu precizie toate procedeele tehnice primare, măsurare, cântărire şi aşa mai departe. De asemenea, prin acest proiect ne propunem să formăm aptitudini şi competenţe specifice activităţii pe care o desfăşoară cu interlocutorul, viitorul pacient. Şi, nu în ultimul rând, proiectul va permite o remunerare adecvată a cadrelor didactice”, a declarat directorul şcolii postliceale, Nataşa Marin.

Proiectul constă şi în organizarea unei serii de workshopuri, în cadrul cărora elevii învaţă să îşi evalueze atitudinea în faţa unui potenţial angajator, să îşi susţină calităţile educaţionale pe care le-au dobândit în şcoală, să scrie un Curriculum Vitae sau să cunoască ultimele inovaţii din domeniul medical realizate cu ajutorul tehnologiei informatice.

La finalul proiectului, în urma unui concurs organizat la nivelul unităţii de învăţâmânt, 20 de elevi vor avea ocazia să participe la o activitate de bune practici într-o unitate medicală din Portugalia.

Activitatea din proiectul „PASSA” se desfăşoară atât în şcoală, cât şi în unităţile partenere, spitale şi farmacii.

„Îmi place să cred că, după implementarea acestui proiect, elevii noştri vor fi mult mai bine pregătiţi pentru a lua contact cu pacienţii, pentru a avea atitudinea profesională de care este nevoie. Suntem norocoşi că în această perioadă de pandemie am reuşit să facem şi mai multe ore de practică şi am simţit mult mai multă implicare din partea elevilor. Învăţământul online nu a fost tocmai ceea ce trebuie pentru învăţământul sanitar. Nu putem face medicină la distanţă, iar proiectul a ajutat la recuperarea manevrelor şi activităţilor pe care le-am pierdut în perioada de online, pentru că motto-ul nostru este ‘Competenţa face diferenţa!’. Şi chiar asta ne-am dorit în cadrul proiectului, să facem diferenţa”, a declarat coordonatorul proiectului, Claudia Codrescu.

Nu mai puţin de 182 din cei 200 de elevi pe care îi şcolarizează anual unitatea de învăţâmânt postliceal sanitar din Focşani participă în acest proiect, mare parte din aceştia urmând să primească certificate de recunoaştere a calificării şi chiar să-şi găsească mai uşor un loc de muncă.

„În urma acestui proiect, 80% din participanţi vor fi certificaţi, 21% dintre cursanţi îşi vor găsi un loc de muncă la finalizarea activităţii şcolare sau în termen de şase luni după ieşirea din proiect. Prin acest proiect, elevii noştri devin mai conştienţi de meseria pe care urmează să o desfăşoare, de cariera pe care şi-au ales-o. Mai mult ca nicicând, în perioada aceasta au înţeles că activitatea de asistent medical nu se poate desfăşura în faţa unui ecran, ci la patul bolnavului. Ca urmare, noi am

încercat să le transmitem necesarul de calităţi umane pe care ar trebui să le aibă ca să poată face faţa unei astfel de meserii, pentru că nu oricine poate fi asistent medical. Încercăm să-i conştientizăm că meseria pe care o fac nu permite rebut. Un rebut înseamnă o viaţă în cazul nostru, pe care, vrând-nevrând, ar putea să o poarte pe conştiinţă până la sfârşitul vieţii lor”, a precizat Nataşa Marin.

Proiectul, la care participă elevi din anii II şi III, este implementat pe o perioadă de doi ani şi se va finaliza în septembrie 2022. Suma pe care unitatea şcolară urmează să o acceseze este de aproximativ 2.056.000 lei.

Şcoala Postliceală Sanitară „Vasile Alecsandri” Focşani, unitate cu profil sanitar înfiinţată în 1997 şi acreditată pentru calificările asistent medical generalist şi asistent medical de farmacie, este singura unitate de învăţâmânt postliceal sanitar din judeţ care a accesat în prezent un astfel de proiect. AGERPRES