#ZideZi: Manifest pentru binele zilnic al copiilor, o campanie de conştientizare, responsabilizare şi acţiune socială a organizaţiei Salvaţi Copiii România, a fost lansată pe 2 august, având ca scop principal sprijinirea copiilor care trăiesc în sărăcie, a celor care abandonează şcoala.

„În fiecare zi, 3 copii mai mici de un an mor în spitalele din România în lipsa unui incubator performant. În fiecare zi, 2 fete devin mame mult prea tinere, înainte să împlinească 15 ani. În fiecare zi, 17 copii dispar de acasă, jumătate dintre ei fugind din cauza abuzului şi exploatării. În fiecare zi, 76 de copii abandonează şcoala şi speranţa unui viitor mai bun. Peste 1.300.000 de copii din România trăiesc în sărăcie. Zi de zi, sărăcia creează şi adânceşte alte vulnerabilităţi care pun în pericol dezvoltarea, creşterea sănătoasă şi armonioasă a copiilor, din punct de vedere fizic, psihologic şi social. În această realitate dureroasă, Salvaţi Copiii România a lansat Campania #ZideZi – Manifest pentru binele zilnic al copiilor din România: zidezi.salvaticopiii.ro”, potrivit unui comunicat de presă al organizaţiei.

Prin #ZideZi, echipa Salvaţi Copiii România îşi propune strângerea de donaţii recurente şi abonarea la newsletter, construind o comunitate informată şi implicată.

„Copiii României au nevoie de noi. E de datoria noastră, a întregii comunităţi, să veghem asupra dezvoltării lor armonioase, ferindu-i de riscuri, protejându-le drepturile, oferindu-le educaţie şi siguranţă. De aceea am creat campania #ZideZi: pentru a-i aduce pe toţi alături de noi, prin acţiuni concrete, consecvente, în misiunea noastră zilnică de a schimba în bine vieţile copiilor. #ZideZi nu este doar la confluenţa discuţiilor despre realitatea copiilor noştri, este un loc de acţiune. Împreună cu fiecare român, susţinător, voluntar, donator, construim un viitor mai sigur pentru copii”, a precizat Gabriela Alexandrescu, preşedintele executiv al Salvaţi Copiii România.

Potrivit organizaţiei, starea copilului în România este alarmantă: unul din doi copii e supus unei forme de abuz şi unul din 3 copii se află în risc de excluziune socială. Peste 750 de fete sub 15 ani devin mame anual, aproape 10% din totalul naşterilor din România provenind de la mame adolescente. Peste jumătate dintre cazurile de abuz sexual asupra copilului rămân nesoluţionate, adâncind şi mai mult trauma, lăsând pericolul să le ameninţe, în continuare, viaţa.

75.136 de copii sunt lipsiţi de îmbrăţişarea zilnică a părinţilor, aceştia fiind plecaţi departe, la muncă, în străinătate. Dintre aceştia, 22.662 sunt complet lipsiţi de îngrijirea şi protecţia lor.

Când în România, 4 din 5 şcoli nu au o rampă specială de acces, când încă există grădiniţe care refuză să accepte copii cu CES şi/sau dizabilităţi, când lipsa de personal specializat este deja o constantă, celor 78.003 copii cu dizabilităţi nu li se asigură condiţiile necesare integrării socio[1] educaţionale. Peste 275.000 de copii cu vârsta învăţământului obligatoriu (7-17 ani) nu au „parte de carte”, pentru că nu ajung, zi de zi, la şcoală.

200.000 de copii sunt, anual, victime ale violenţei fizice, iar alţi 200.000 sunt autori ai faptelor de lovire, intimidare, ameninţare. Pentru 45%, bătaia e ruptă din realitatea dureroasă, din locul pe care îl numesc acasă.

„Dragostea se manifestă zi de zi, nu doar în zile speciale, cum sunt ziua de naştere, Crăciunul sau 1 iunie. Lupta pentru viaţa copiilor se poartă zi de zi, în spitalele din România, în medii defavorizate, în contexte în care abuzul este normalitatea. Educaţia bună se construieşte în fiecare zi. Lumea trebuie să fie un loc sigur, zi de zi, pentru orice copil. Este momentul să facem din problemele majore cu care se confruntă copiii din România o temă zilnică pentru toţi adulţii. Menirea campaniei #ZideZi, pe care am gândit-o pentru Salvaţi Copiii, este aceea de a aminti că doar contribuţia fiecăruia dintre noi, prin implicare activă şi frecventă, prin donaţii recurente, este cea care poate transforma în mai bine realitatea celor mici, aflaţi în situaţii limită”, a subliniat, la rândul său, Ioana Barbu-Cristea, Co-Fondator & Marketing Director KITE Digital, coordonatorul campaniei #ZideZi pentru Salvaţi Copiii România.

#ZideZi este o campanie de conştientizare şi de implicare socială, cu iniţiative acţionabile cu 5 directive majore: sănătatea, educaţia, protecţia copiilor, apărarea drepturilor copilului şi programele de advocacy. Acestea acoperă toate cele 10 probleme grave şi urgente cu care se confruntă copiii în România: sărăcia, lipsa educaţiei echitabile şi de calitate, violenţa, insuficienţa suportului psihoterapeutic post-pandemie pentru copii, mamele-minore, protecţia copiilor, mortalitatea infantilă, situaţia copiiilor instituţionalizaţi, integrarea deficitară în sistemul educaţional a copiilor cu dizabilităţi şi/sau cu cerinţe educaţionale speciale, participarea copiilor în procesele decizionale care-i privesc în mod direct, a mai precizat sursa citată.

Detaliile despre posibilităţile de implicare în campania-manifest #ZideZi a Salvaţi Copiii România sunt accesibile pe zidezi.salvaticopiii.ro şi în comunitatea online a organizaţiei, pe Facebook, Instagram şi YouTube. AGERPRES