Patronatele din software sprijină accesul elevilor la tehnologie, pentru asigurarea unui învăţământ la distanţă de calitate

Asociaţia Patronală a Industriei de Software şi Servicii (ANIS) se alătură demersurilor organizaţiei Narada – asociaţie a antreprenorilor şi managerilor care îşi doresc modernizarea educaţiei – de a acoperi necesarul elevilor de instrumente digitale şi de conectivitate, cu scopul asigurării unui sistem de învăţământ la distanţă de calitate, se menţionează într-un comunicat remis luni de patronatele din software.
“Asociaţia Patronală a Industriei de Software şi Servicii se alătură misiunii Narada de modernizare a educaţiei şi îşi propune să contribuie şi pe această cale la transformarea sistemului educaţional din România. (…) Prin acest parteneriat ANIS sprijină Narada în demersul de a acoperi necesarul instrumentelor care asigură un învăţământ la distanţă de calitate: accesul la tehnologie şi conectivitate, dar şi sprijin în instruirea elevilor şi profesorilor în folosirea device-urilor”, se precizează în comunicatul ANIS.
Asociaţia Patronală a Industriei de Software şi Servicii consideră că lipsa echipamentelor digitale şi a conectivităţii în şcoli, cu precădere în mediul rural, afectează negativ continuarea procesului instructiv educativ, educaţia digitală a elevilor necesitând ca prim pas dotarea comunităţilor cu tehnologia necesară.
ANIS aminteşte că organizaţia Narada a sprijinit în lunile martie şi aprilie copiii şi profesorii din 7 comunităţi defavorizate – Augustin, Poienarii de Argeş, Teşila, Eşelniţa, Moldoviţa, Iaşi, Ciocăneşti – prin echipamente digitale esenţiale continuării învăţământului la distanţă şi a facilitării accesului, atât al elevilor cât şi al profesorilor, la resurse educaţionale digitale.
Astfel, după ce peste 1.000 de copii din respectivele localităţi au fost dotaţi cu tablete şi internet în această primăvară, Narada îşi propune ca în această toamnă să livreze echipamente digitale pentru 10.000 de elevi, potrivit comunicatului ANIS.
Preşedintele ANIS, Mihai Matei, a subliniat că perspectiva continuării învăţământului ”la distanţă” creşte discrepanţele dintre elevii din medii defavorizate şi restul elevilor.
“O dată la patru ani, România abandonează aproape 400.000 de elevi, dintre care 200.000 nu mai ajung la liceu. Nu copiii abandonează şcoala, ci şcoala îi abandonează pe copii. Vorbim de copii din medii defavorizate care nu îşi permit să meargă la şcoală. Iar în situaţia actuală, în care decidenţii vorbesc despre şcoală online, educaţie digitală, discrepanţa dintre cei care vor avea o şansă în viaţă şi cei care vor abandona devine şi mai mare. Aceşti copii au nevoie de echipamente şi oameni care să fie alături de ei, să îi îndrume şi sprijine în această nouă paradigmă. Ne-am alăturat proiectelor Narada pentru că vrem şi putem să sprijinim educaţia digitală în toate şcolile din România”, a comentat preşedintele ANIS.
Înfiinţată în anul 1998, ANIS reprezintă interesele companiilor IT româneşti şi sprijină dezvoltarea industriei locale de software şi servicii, creşterea companiilor implicate în proiecte de externalizare şi a celor care generează proprietate intelectuală, potrivit comunicatului organizaţiei. Membrii ANIS generează un număr semnificativ de locuri de muncă înalt calificată în societate – 38.000.
Pe de altă parte, organizaţia Narada este formată din antreprenori, manageri şi oameni de acţiune al căror scop este de a oferi soluţii eficiente şi rapide de modernizare a educaţiei, conform sursei. Printre altele, organizaţia Narada conectează proiectele profesorilor din sistemul public cu mediul de afaceri, unul dintre scopuri fiind de a aduce în atenţia mediului de afaceri proiectele profesorilor. AGERPRES