Virgil Blage (ISJ Bihor): Avem nevoie de o metodică a predării online

Şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Bihor, Virgil Blage, a declarat că este nevoie de o metodică a predării online, unul dintre obiectivele sale fiind implementarea exemplelor de bune practici în şcolile din judeţ.

“Un obiectiv important ar fi acela de a fi pregătiţi în toamnă, să putem să începem un an şcolar cât de cât normal. Este limpede că va trebui să convieţuim cu COVID-ul sau alt virus. Pentru asta trebuie să ne pregătim personalul, colegii noştri profesori, în primul rând, să poată să lucreze şi fizic şi online cu copiii. Consider că o metodică a predării online este extrem de importantă. Şi ar fi foarte utilă. Să avem metode unitare. Să ne raportăm la nişte standarde. Putem să aşteptăm de la minister, dar putem să venim şi noi cu iniţiativă, pentru că sunt şcoli care au luat-o înainte. Care nu au aşteptat să le vină de sus, şi-au creat platforme, lucrează chiar eficient. De ce să nu generalizăm aceste exemple de bună practică? Şi să găsim soluţii alternative pentru zona rurală, greu accesibilă”, a declarat, într-o conferinţă de presă, Virgil Blage.

Inspectorul şcolar general a menţionat câteva colegii şi licee orădene, precum “Emanuil Gojdu”, “Onisifor Ghibu”, “Oltea Doamna”, “Eminescu”, “Partenie Cosma”, ai căror profesori, împreună cu Casa Corpului Didactic, ar putea să perfecteze o metodică.

Blage a prezentat şi situaţia de la Evaluarea Naţională, care s-a desfăşurat recent, “fără incidente, într-o colaborare exemplară cu instituţiile implicate” şi alte informaţii despre pregătirea Bacalaureatului.

Potrivit acestuia, procentul prezenţei la Evaluarea Naţională, la toate disciplinele de examen, a fost de 86,43%, iar cel al absenţilor de 13,57%. “Numărul absenţilor nu este nici pe departe ceva neobişnuit, nu este nicio tragedie. Faptul că judeţul Bihor este pe locul 3 în ţară la numărul de absenţi s-ar putea regăsi într-un alt clasament, undeva pe locul doi sau trei, de absorbţie a elevilor în învăţământul profesional şi tehnic. Aceşti copii care nu au participat la examene, din diferite motive, 1.030 în total, se regăsesc în clasele de profesional”, a mai declarat Blage.

El a afirmat că, anul trecut, peste 1.100 de elevi s-au regăsit în 57 de clase de învăţământ profesional, urmând ca în acest an şcolar să fie organizate 71 de clase.

Virgil Blage, cu o experienţă de 39 de ani la catedră, majoritatea în Colegiul Economic “Partenie Cosma” din Oradea, şcoală pe care a condus-o în ultimii opt ani, a fost numit, la sfârşitul lunii mai, şeful ISJ Bihor. AGERPRES